Infuanceri

Infuanceri

U ne tako dalekoj prošlosti ljudi su se smijali onima koji hodaju po gradu i pričaju u kameru, fotkaju hranu ili ne idu na kavu bez objavljivanja gdje se nalaze. Nekad su se proizvodi i usluge reklamirali isključivo klasičnim reklamama i reklamnim kampanjama ili su ih nudili trgovački putnici koji su kucali na vrata. Danas više nije tako. Društvene mreže su preoblikovale naše živote. Internet nam je omogućio pregledavanje recenzija, raznih fotografija i videa proizvoda prije nego što ih kupimo. I tu nastupaju influenceri. Oni imaju utjecaj na svoje pratitelje i stvaraju percepciju o važnosti svega i svačega. Influencera ima svakakvih. Dijelimo ih na mikro (između 5000 i 100 tisuća pratitelja), mid (između 100 000 i milijun pratitelja) i makro influencere (više od milijun pratitelja). Neki su od njih youtuberi, dok neki svoju karijeru grade na Instagramu, Fejsu, Twitchu, Snapchatu, Twitteru, TikToku i ostalim platformama. Filozofija njihovog ponašanja je ”privući pozornost javnosti” da bi se stekla ekonomska i socijalna sigurnost, odobravanje ili položaj, čak i po cijeni neodgovornog ili beskrupuloznog ponašanja. ”Hoće li tko za mnom, neka se odrekne samoga sebe.” (Mt 16, 21-27) Te Isusove riječi su ispravan put kojim nam je ići – izgubiti život, izgubiti svoje ‘sve’, bez očekivanja da nam se uzvrati, bez pljeska ili zadovoljstva. Ne može se protiv vjetra, današnji je svijet takav, ali kršćani znaju da cilj nikada ne opravdava sredstvo, da su postupci neodvojivi od onoga što se njima nastoji postići. Služiti ponizno i u tišini, bez insistiranja na vidljivosti i priznanjima, je put koji nas sigurno dovodi Bogu.